Uitvoering Johannes Passion 30 maart 2018

In Eersel vindt op 30 maart voor de 11e keer de uitvoering plaats van de Johannes Passion van J.S. Bach. Het is heel bijzonder dat in een relatief kleine gemeente als Eersel zo'n concert georganiseerd kan worden. Het Kempisch Kamerkoor is er trots op dat het ons nog steeds gelukt is.

Verslag Jaarfeest 2017

Op 15 november hadden we onze jaarlijkse feestmiddag in MFA de Leenhoef.We begonnen om 13.30 uur met een kop koffie met cake waarna onze voorzitter een welkomst woord sprak. Het entertainment werd zowel voor als na de pauze verzorgd door troubadour Tonny Wijnands die ons op en voortreffelijke manier vermaakte met zijn liedjes uit de oude doos die wij allemaal kende en waarvan het refrein dan ook door de hele zaal werd meegezongen ook zijn anekdotes waren geweldig zodat iedereen zich afvroeg (wie zou toch die ex schoonmoeder in Knegsel zijn of in welk klooster was toch die kardinale fout met die non gemaakt).Voor de koffietafel stonden we nog even stil bij de ons een dag eerder ontvallen lid Bernard waarvoor we gezamenlijk een gebedje deden,de koffietafel met soep en kroket was door Coen goed verzorgd.Na een afscheidswoord door onze voorzitter Harrie en een dankwoord voor de dames Mien en Anita voor de fijne hulp in de bediening gingen we allemaal met een fijn gevoel naar huis.Allemaal hartelijk dank voor de vele complimenten die we van jullie kregen.

Verslag Busreis op 9 augustus 2017 naar Schoonhoven

Op woensdag 9 augustus vertrokken we om 8.30 uur met 60 personen met de bus van Jack de Kort eerst naar het plaatsje Oud-Alblas , hier gingen we bij restaurant De Krom van familie de Heer op de elektrisch aangedreven boot “de Glasshopper” voor een tocht over rivier de Alblas waar we onder het genot van een kopje koffie of thee met taart van de kapitein uitleg kregen over de gebouwen en de geschiedenis van Oud-Alblas.

Verslag bezoek de Kluis Aarle-Rixtel op 19 april 2017

Op woensdag 19 april gingen we met 20 personen met auto’s naar het missieklooster heilig bloed. We werden in Herberg de Brabantse Kluis ontvangen met een kopje koffie of thee. Hier werden we afgehaald door zuster Therese Marie die ons een rondleiding door het klooster gaf.Het klooster in Aarle Rixtel werd gebouwd tussen 1900 en 1903. In 1910 werd er de noviciaatsvleugel en in 1930 de Theresiavleugel aangebouwd, in 1938 werd er nog een verdieping opgezet omdat er meer slaapplaatsen voor de zusters nodig waren.Zuster Therese Marie vertelde vol overgave over de missie in Afrika waar zij 35 jaar heeft gewerkt. Door de rondleiding kregen we een indruk hoe groot dit klooster is met zijn lange gangen en vele deuren waarachter een wel hele grote keuken, een leeszaaltje, een bibliotheek, een grote gezamenlijke eetzaal, een kapel, een vergaderzaal, zelfs een museum lagen, waar hele mooie spullen lagen die de zusters uit de missie hadden meegebracht.Nu zijn er nog 38 nonnen in het klooster bijna allemaal oudere, en werken er enkele mensen in loondienst voor de was in de keuken voor te poetsen en op de boerderij een melkveebedrijf dat ook eigendom is van het klooster. Na een wandeling door de tuin met een mooie grot gebouwdvan as en steen en nog een kop koffie in de herberg gingen we na een fijne middag weer naar huis.De activiteiten commissie

KBO Knegsel Jaarfeest 2016

Op 23 november hadden we een feestmiddag van de KBO waar zich tachtig mensen voor hadden aangemeld.Na een welkomst woord door de voorzitter begonnen  we de middag met een kop koffie of thee met een hele grote speculaas, verder werd de middag opgeluisterd door zanggroep Liederentafel 3x3 uit Hapert die vele liederen ten gehore brachten. Deze werden door mevr. Thijsen met geweldige anekdotes aan elkaar gepraat.De middag werd afgesloten met een koffietafel.Nadat de voorzitter de vrijwilligsters, de mensen van de Leenhoef, de Liederentafel en alle aanwezige van de KBO had bedankt ging om ± 18.00 uur een ieder weer tevreden huiswaarts.

Verslag bezoek aan de Sterrenwacht op 7 september 2016

Op woensdagmiddag 7 september brachten wij van KBO Knegsel  met 12 personen een bezoek aan sterrenwacht Halley in Vinkel.Eerst kregen we een voordracht in het auditorium over allerlei hemelverschijnselen, zoals meteoren (vallende sterren) zon en maansverduistering en andere sterrenkundige onderwerpen.In de grote koepel staat een telescoop opgesteld, deze stond omdat het overdag was gericht op de koeien die in de verte in het weiland liepen hierdoor konden we het verschil goed zien tussen een gewone verrekijker en deze telescoop. Na een korte koffie pauze gingen we naar het planetarium (een 4 meter doorsnee koepel) ook hier werden we welkom geheten met het logo van onze KBO afdeling Knegsel waarna we driedimensionale voorstellingen kregen over allerlei hemel verschijnselen,met een bezoek aan het ISS ruimtestation en een reis tussen de planeten de afstand van de aarde naar de planeten en de grote van de verschillende planeten.We hadden een gids voor het auditorium een voor de telescopen en een voor het planetarium die ons alle drie met veel toewijding vertelden over hun eigen programma en de sterrenwacht in totaal, waarvoor wij hen hartelijk hebben bedankt. Het was voor ons een zeer boeiende en fijne middag.​De activiteitencommissie

Verslag busreis naar de Eifel op 3 augustus 2016

Op woensdag 3 augustus vertrokken we 8.30 uur met de KBO Knegsel om een dagtocht  te maken naar de Eifel in Duitsland.We vertrokken met een volle bus (61 personen) eerst naar het witte stadje Thorn in Limburgwaar we genoten van een kopje koffie of thee met Limburgse vlaai, hierna gingen we via eentoeristische route naar Vaals waar we in restaurant ,,De Wilhelmina Toren” genoten van eengoede koffietafel.Hier kwam ook onze gids Jo in de bus die leidde ons via een prachtige route door de Eifel naar de plaats Schwammenaul ondertussen vertelde onze gids Jo over de toeristische dingen die we konden zien of die in de dorpen aanwezig waren waar langs kwamen, in Schwammenaul namen we de boot ,,Stella Maris” over de Rursee na 45 minuten varen kwamen we aan in Rurberg waar de touringcar weer voor ons klaar stond.Omdat het weer deze dag iets minder was werd besloten om weer via een andere toeristische route richting Vaals te rijden hier namen we weer afscheid van onze gids en stond om 18.00 uur het diner voor ons klaar.Na het diner werden we door onze chauffeur Kees van touringcar Jack de Kort weer veilig naar Knegsel gebracht waar we om 20.30uur arriveerden.Ondanks het mindere weer kregen we toch vele positieve reacties bedankt hiervoor. De activiteiten commissie

Verslag vrijwilligersdag 2016

Op 9 juli 2016 heeft de jaarlijkse vrijwilligersdag plaats gevonden met een bezoek aan de kaasboerderij De Ruurhoeve in Hoogeloon. Met meer dan 20 leden op de fiets onder leiding van Corrie van der Heijden en Wim Beerens. Het was een mooie zonnige en leerzame dag.