Busreis KBO naar Westland

Op woensdag 9 augustus vertrokken we om 8.30 uur met de bus naar Westlands Museum in Honselersdijk. Daar kregen we bij aankomst een kop koffie/thee met gebak. Daarna werden we in drie groepen verdeeld, met elke groep een gids. We kregen uitleg over het ontstaan van de glastuinbouw. Ook een wandeling door de mooie groente- en fruittuin met zijn kassen zoals die vroeger waren, was geweldig.

Bezoek Museum Brabants Leven in Den Dungen

We vertrokken om 12.30 uur vanaf MFA de Leenhoef met auto´s naar Den Dungen. Daar aangekomen stonden de gidsen ons al op te wachten. We waren met 23 personen en werden in 2 groepen verdeeld. Via 5 schuren kregen we  gereedschappen van wel 35 verschillende beroepen te zien. Ook was er een compleet winkeltje te zien waar alles nog los in bakjes lag waar het werd uitgeschept en afgewogen. Een compleet schoolklasje

Bezoek Weverijmuseum Geldrop

We vertrokken om 12.45 uur met 12 personen met de auto naar Geldrop. Hier kregen we vanaf 13.30 uur een rondleiding met Frits als onze gids die ons eerst uitleg gaf over de vele weverijen die er vroeger in Geldrop waren, aangevuld met een filmpje. Hierna gingen we de fabriek in waar de vele oud weefmachines stonden en ook bijna allemaal nog werkten. Frits zette ook meerdere machines aan om te laten zien hoe ze werkten, wat wel een behoorlijke herrie gaf. De rondleiding zou ± 70 minuten duren maar liep uit tot wel 100 minuten. Hieruit bleek wel hoe interessant we het allemaal vonden en hoe enthousiast Frits was met zijn rondleiding. Hierna dronken we nog een kop koffie/thee en gingen we na een fijne middag weer naar huis.

Busreis Biesbosch

Op woensdag 17 augustus hadden we onze jaarlijkse busreis. Dit kon na 2 jaar corona eindelijk weer doorgaan. We vertrokken om 8.30 uur bij MFA de Leenhoef en we reden naar restaurant de Lachende Gans in Werkendam waar we werden ontvangen met koffie thee en gebak.

Midgetgolf 25 mei 2022

In de maand mei houden we onze jaarlijkse midgetgolf van de KBO. Om 13.30 uur vertrokken we vanaf de MFA naar de Molenvelden in Oerle. Na een kop koffie (thee) en een nummertje trekken begonnen we met 6 groepjes van 3 personen (we hadden ook een paar supporters) verdeeld over het veld aan de 18 holes op de golfbaan, na ongeveer 90 minuten hadden alle groepen hun ronde afgemaakt.

Bezoek smokkelmuseum

Eindelijk, na twee jaar bijna geen activiteiten, gingen we weer een museum bezoeken. We gingen met 21 personen van KBO Knegsel naar het smokkelmuseum in Budel, waar we in 2 groepen werden verdeeld de ene groep eerst met een gids naar het museum. De andere groep ging met een gids in een nabij gelegen café een film bekijken over het smokkelen (jammer dat het geluid bij de film niet harder kon). Na ongeveer een uur hadden we een gezamenlijke koffiepauze in het café waarna de groepen werden gewisseld. Dat er boter en sigaretten gesmokkeld werden wisten we allemaal wel, maar dat er ook linnen speelkaarten en zout gesmokkeld werd daar hadden we nooit van gehoord. Dus na een leerzame middag reden we voldaan weer naar huis.

Foto's jaarvergadering 20 april 2022

Op woensdag 20 april hebben wij onze jaarvergadering gehouden. Veel leden waren hierbij aanwezig. Een mooie gelegenheid om ook de jubilarissen in het zonnetje te zetten en met elkaar bij te praten. Met een optreden van onze Knegselse tonprater Hans Keeris, kijken we terug op een geslaagde middag.

Jeu de boules

Op 28 juli gingen we van de KBO Knegsel Jeu de Boules spelen op het gildeterrein. We begonnen met een kop koffie verzorgd door het gilde, er deden 12 personen mee aan de wedstrijden en het ontbrak ook niet aan de nodige toeschouwers. Na de loting begonnen we aan de wedstrijden die veelal gelijk opgingen en daardoor ook heel spannend waren na een korte pauze en een drankje werd de finale gespeeld deze werd gewonnen door Jan Swaans samen met zijn maat Wim Teunissen. Ook willen wij de gilde broeders nog bedanken voor hun gastvrijheid.

Feestmiddag

Op 13 november hadden wij onze Feestmiddag van de KBO. We begonnen deze middag met een welkomstwoord door onze voorzitster en een kop koffie met cake.

Oproep Dorpskoning 2019

Beste leden van KBO afdeling Knegsel, Gaat een van jullie leden dit jaar de dorpskoning van Knegsel worden? Doe dan mee en schrijf je in…..

Supergezellige feestmiddag KBO / Steunpunt in de Leenhoef.

Op woensdagmiddag 14 november even na half twee opende waarnemend voorzitter Corrie van der Heijden de feestmiddag. Voor ieder bij aanvang koffie of thee en cake en voor het vervolg een consumptiebon en verder voor eigen rekening. De activiteitencommissie onder leiding van Toon Linschoten had Jolanda van den Berghe weten te strikken om de middag op te luisteren. En dit bleek wederom een gouden greep!!!  Als jongste telg uit een gezin van zeven beroepsmusici, kreeg Jolanda van den Berghe de muziek letterlijk met de paplepel ingegoten en was haar muzikale pad al geplaveid. Jolanda zet de zaal door haar uitstraling alleen al in de schijnwerpers.

Verslag Jaarfeest 2018 op 14 november

Op woensdag 14 november hadden wij onze jaarlijkse feestmiddag van de KBO. Ruim de helft van onze leden had zich aangemeld voor deze middag waar wij zeer verheugd over waren. We begonnen om 1.30 uur met een kop koffie met cake daarna zorgde Jolanda van de Berghe voor de muziek. In de pauze kregen we nog een consumptie van de KBO aangeboden hierna ging Jolanda weer door met haar voornamelijk Nederlandstalige liedjes die ook wel mee werden gezongen.

Vrijwilligersuitje op 3 november 2018

Op zaterdag 3 november  fietsten we met 24 personen naar het (varkens museum) “t Rundal van de familie van der Aalst in Eersel. Na een welkomstwoord en uitleg wat ons deze middag te wachten stond door boer Bert konden we meteen aan de lunch beginnen. Hierna werden we in 2 groepen verdeeld en kregen we een rondleiding een groep ging met boer Bert mee en de andere groep werd door zijn zoon begeleid. Eerst kwamen we bij diverse soorten kippen die buiten in de ren liepen daarna gingen we de stal in hier werden we verrast door de geweldige hoeveelheid knuffel varkens spaarpot varkens gebreide of gehaakte varkens uitstalkasten vol.

Verslag bezoek Rijtuigenmuseum op 19 september 2018

Op woensdag 19 september gingen we van de KBO Knegsel met (maar) 11 personen naar rijtuigen museum ’t Broek in Raamsdonk waar we werden ontvangen door Gerard en Corrie van Beurden. Eerst kregen we een video te zien over de herstel werken van de rijtuigen hoe Gerard een compleet nieuw wiel maakte met zowel een stalen of een rubber band er omheen.

Opfriscursus voor alle oudere rijbewijsbezitters van Knegsel

In een gesprek met rijschool Roy hebben we hem gevraagd hoe hij er over denkt om onze theoriekennis betreft hetautorijden op te frissen. Velen van ons zijn al 50 jaar of meer in het bezit van een rijbewijs en hebben zich niet verdiept in de verandering van verkeersregels. Hij is bereid om bij voldoende deelname een opfriscursus te geven bij zijn bedrijf aan 't Groen in Knegsel.

Verslag bezoek Airborne museum op 8 augustus 2018

Op woensdag 8 augustus brachten we met KBO Knegsel een bezoek aan het airborne museum in Oosterbeek.We vertrokken om 8.30 uur met 60 personen eerst naar de plaats Zeeland waar we in restaurant Het Witte Huis genoten we van een kop koffie met vlaai. Hierna reden we naar het Airborne museum in Oosterbeek bij Arnhem dat is gevestigd in villa Hartenstein deze villa was tijdens de slag om Arnhem het hoofdkwartier van een Britse generaal.

Verslag Midgetgolf op 30 mei 2018

Op woensdag 30 mei gingen we naar de Zwarte Bergen in Luyksgestel midgetgolfen. Om 10 uur vertrokken we met 21 personen op de fiets, bij de voormalige ploeg fabriek in Bergeijk hielden we een korte pauze, daarna fietsten we naar de visvijvers ook in Bergeijk waar we gingen picknicken hierna gingen we via de Maai en de Liskes naar Camping de Zwarte Bergen waar we na een mooie fietstocht om 1.15 uur arriveerden.

Verslag Jaarfeest 2017

Op 15 november hadden we onze jaarlijkse feestmiddag in MFA de Leenhoef.We begonnen om 13.30 uur met een kop koffie met cake waarna onze voorzitter een welkomst woord sprak. Het entertainment werd zowel voor als na de pauze verzorgd door troubadour Tonny Wijnands die ons op en voortreffelijke manier vermaakte met zijn liedjes uit de oude doos die wij allemaal kende en waarvan het refrein dan ook door de hele zaal werd meegezongen ook zijn anekdotes waren geweldig zodat iedereen zich afvroeg (wie zou toch die ex schoonmoeder in Knegsel zijn of in welk klooster was toch die kardinale fout met die non gemaakt).Voor de koffietafel stonden we nog even stil bij de ons een dag eerder ontvallen lid Bernard waarvoor we gezamenlijk een gebedje deden,de koffietafel met soep en kroket was door Coen goed verzorgd.Na een afscheidswoord door onze voorzitter Harrie en een dankwoord voor de dames Mien en Anita voor de fijne hulp in de bediening gingen we allemaal met een fijn gevoel naar huis.Allemaal hartelijk dank voor de vele complimenten die we van jullie kregen.

Verslag Busreis op 9 augustus 2017 naar Schoonhoven

Op woensdag 9 augustus vertrokken we om 8.30 uur met 60 personen met de bus van Jack de Kort eerst naar het plaatsje Oud-Alblas , hier gingen we bij restaurant De Krom van familie de Heer op de elektrisch aangedreven boot “de Glasshopper” voor een tocht over rivier de Alblas waar we onder het genot van een kopje koffie of thee met taart van de kapitein uitleg kregen over de gebouwen en de geschiedenis van Oud-Alblas.

Verslag bezoek de Kluis Aarle-Rixtel op 19 april 2017

Op woensdag 19 april gingen we met 20 personen met auto’s naar het missieklooster heilig bloed. We werden in Herberg de Brabantse Kluis ontvangen met een kopje koffie of thee. Hier werden we afgehaald door zuster Therese Marie die ons een rondleiding door het klooster gaf.Het klooster in Aarle Rixtel werd gebouwd tussen 1900 en 1903. In 1910 werd er de noviciaatsvleugel en in 1930 de Theresiavleugel aangebouwd, in 1938 werd er nog een verdieping opgezet omdat er meer slaapplaatsen voor de zusters nodig waren.

KBO Knegsel Jaarfeest 2016

Op 23 november hadden we een feestmiddag van de KBO waar zich tachtig mensen voor hadden aangemeld.Na een welkomst woord door de voorzitter begonnen  we de middag met een kop koffie of thee met een hele grote speculaas, verder werd de middag opgeluisterd door zanggroep Liederentafel 3x3 uit Hapert die vele liederen ten gehore brachten. Deze werden door mevr. Thijsen met geweldige anekdotes aan elkaar gepraat.De middag werd afgesloten met een koffietafel.Nadat de voorzitter de vrijwilligsters, de mensen van de Leenhoef, de Liederentafel en alle aanwezige van de KBO had bedankt ging om ± 18.00 uur een ieder weer tevreden huiswaarts.

Verslag bezoek aan de Sterrenwacht op 7 september 2016

Op woensdagmiddag 7 september brachten wij van KBO Knegsel  met 12 personen een bezoek aan sterrenwacht Halley in Vinkel.Eerst kregen we een voordracht in het auditorium over allerlei hemelverschijnselen, zoals meteoren (vallende sterren) zon en maansverduistering en andere sterrenkundige onderwerpen.

Verslag busreis naar de Eifel op 3 augustus 2016

Op woensdag 3 augustus vertrokken we 8.30 uur met de KBO Knegsel om een dagtocht  te maken naar de Eifel in Duitsland.We vertrokken met een volle bus (61 personen) eerst naar het witte stadje Thorn in Limburgwaar we genoten van een kopje koffie of thee met Limburgse vlaai, hierna gingen we via eentoeristische route naar Vaals waar we in restaurant ,,De Wilhelmina Toren” genoten van eengoede koffietafel.